23 april 2024

Opening Muziektent "Onze Aad"

Op 20 april 2024 was het dan zover; na maandenlange restauratiewerkzaamheden vierde Heenvliet de feestelijke heringebruikname van de gerestaureerde Spijkstaal Muziektent uit de jaren 50. Deze bijzondere muziektent, die sinds februari 2023 onder beheer is van de Stichting Oranjefeesten Heenvliet, was ernstig verwaarloosd. Dankzij de toewijding van een team van 10 fantastische vrijwilligers en een mooie donatie van de Stichting Gebiedsfonds Woonkernen Geervliet en Heenvliet, is de tent prachtig hersteld.

De muziektent, oorspronkelijk gebouwd tussen 1950 en 1963 door de firma Spijkstaal uit Spijkenisse in samenwerking met wagenmaker Koornneef, is een prachtig voorbeeld van lokaal vakmanschap. Wethouder Jeroen Postma verrichtte de officiële opening door het ceremoniële lint door te knippen op 20 april. Tijdens deze gelegenheid is ook de naam "Onze Aad" onthuld als eerbetoon aan Aad van der Sluis, een trouwe vrijwilliger wiens inspanningen cruciaal waren voor de restauratie.

Aanstaande Koningsdag zal "Onze Aad" voor het eerst weer in gebruik genomen worden met optredens van de "WA van Buren" Blues Band. 's Avonds zal de Brabantse feest sensatie "Zit 'R Dik In" de festiviteiten op de Markt en daarmee de viering van Koningsdag afsluiten. Hierna wordt de muziektent weer afgebroken.

Maar "Onze Aad" is niet alleen voor Koningsdag. We zien deze muziektent als een plek waar onze gemeenschap het hele jaar door samenkomt. Van concerten tot lokale evenementen, "Onze Aad" wordt een sociale ontmoetingsplek voor iedereen!

Klik hier om het gehele restauratie project te bekijken.

26 maart 2024

Het programma voor Koningsdag 2024 is bekend!

Dit jaar staat uiteraard het Sprietlopen weer op het programma, durf jij het dit jaar aan? Schrijf je dan hier snel in! Naast de felbegeerde wisselbeker zijn er ook mooie geldprijzen te winnen. Verder is de dag gevuld met weer een geweldig programma; voor de jongste bewoners is er weer de versierde fietsoptocht en de kinderspelen, voor de senioren staan de lekkerste oranje tompoucen en een kop koffie klaar in 't Trefpunt en er staan spetterende optredens gepland in de compleet gerestaureerde Spijkstaal muziektent, kortom een gezellige dag voor iedereen!

Kijk hier voor het complete programma!

24 Januari 2024

Feestsensatie Zit 'r dik In sluit Koningsdag 2024 in Heenvliet

Zit 'R Dik In is dé zeskoppige feestsensatie uit het zonnige zuiden. Sinds 2019 zijn deze boys uit Brabant flink aan de weg aan het timmeren, met plannen om de Nederlandse partyscene eens flink op te schudden.

Met een opeenvolging van meezingers in een razend tempo vult Zit 'R Dik In de avond met scheurende gitaren, knallende drums en loeiende synthesizers. Van happy hardcore, tot Nederpop en van classic rock tot de lekkerste pop knallers - bereid je voor op een ongelooflijk feest en zing mee totdat je stem je in de steek laat!

Dit alles ondersteund door een vette lichtshow....

Bekijk deze video om alvast in de stemming te komen!

20 Januari 2024

Sprietlopen Koningsdag 2024

Dit jaar is weer mogelijk om je in te schrijven voor het sprietlopen tijdens Koningsdag in Heenvliet! Vorig jaar is er een een nieuwe spriet aangeschaft voor die weer weer gaan gebruiken bij editie 2024.

Travel counsellor Lissy de Wit en Bouwbedrijf Voorne Putten hebben de nieuwe spriet vorig jaar gedoneerd, dus ontzettend bedankt daarvoor namens de stichting!

Wil je je alvast opgeven voor het sprietlopen? Dat kan via het inschrijfformulier op deze site.

Stuk historie aangekocht door Stichting Oranjefeesten Heenvliet

Sinds enkele weken zijn wij in het bezit van een unieke mobiele muziekkiosk.

Vroeger hadden de meeste dorpen een muziekkiosk, vast of mobiel. Dit is nog altijd terug te zien op de ring in Abbenbroek en Zuidland. Heenvliet heeft nooit een vaste muziekkiosk gehad. Daarom zijn we ontzettend trots dat het onze stichting is gelukt er een aan te schaffen! De kiosk is ooit tussen de jaren 1950 en 1963 gebouwd door de Spijkenisser Firma Spijkstaal in samenwerking met wagenmaker Koornneef, welke het houtwerk verzorgde. In totaal zijn er 130 van deze muziekkiosken gebouwd met een diameter van 6, 7 of 8 meter. Een handvol van deze mobiele Spijkstaal kiosken zijn nog steeds in gebruik.

Via de Stichting Gebiedsfonds Woonkernen Geervliet en Heenvliet hebben wij een mooie donatie ontvangen om een start te kunnen maken met de restauratie van de muziekkiosk. Dit maakt het mogelijk om dit unieke stuk historie weer in volle glorie te herstellen, en kunnen we hem gaan inzetten waar hij ooit voor bedoeld was. Onze kiosk zal de komende week verplaatst worden naar een bedrijf in Zuidland, waar we gaan beginnen met broodnodige restauratiewerkzaamheden.

Draag je als bedrijf/instelling/particulier dit initiatief een warm hart toe en zou je een donatie willen doen ten behoeve van dit unieke restauratieproject? Stuur dan een e-mail naar ovheenvliet@live.nl  o.v.v. Spijkstaal Muziekkiosk. Wij kunnen de donatie goed gebruiken en zullen de bijdrage nuttig besteden. Tevens wordt jullie naam vereeuwigd op dit unieke stuk historie, waarvan wij vinden dat deze gewoon thuishoort in Nissewaard.

Stichting Oranjefeesten Heenvliet in Groot Nissewaard

Na de succesvolle seniorenmiddag zijn we gepubliceerd in een leuk artikel door Groot Nissewaard!

Senioren middag Stichting Oranjefeesten Heenvliet - Al het nieuws uit Nissewaard (grootnissewaard.nl)